Prawa Pacjenta
wyciąg
Pacjent ma prawo do:
- świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom wiedzy medycznej, a w sytuacji ograniczonych możliwości udzielenia odpowiednich świadczeń do korzystania z rzetelnej, opartej na kryteriach medycznych procedury ustalającej kolejność dostępu do tych świadczeń,
- informacji o swoim stanie zdrowia,
- zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych,
- tajemnicy informacji z nim związanych,
- wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu odpowiedniej informacji,
- zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
- intymności i poszanowania godności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych,
- umierania w spokoju i godności,
- leczenia bólu,
- poszanowania życia rodzinnego i prywatnego, w tym do obecności osoby bliskiej przy udzielaniu świadczenia (na swoje wyraźne życzenie),
- dodatkowej opieki pielęgnacyjnej sprawowanej przez osobę bliską lub inną osobę wskazaną przez siebie,
- dotyczącej go dokumentacji medycznej,
- kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z osobami z zewnątrz,
- przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie,
- opieki duszpasterskiej.
Koszty realizacji uprawnień wymienionych w pkt. 11, 13 nie mogą obciążać Szpitala.
Pełna wersja katalogu praw pacjenta, wraz z wykazem odpowiednich aktów prawnych, dostępna jest w dyżurkach pielęgniarskich na I, II, III i IV piętrze.
UWAGA: realizacja uprawnień wynikających z pkt. 10 (obecność osoby bliskiej przy udzielaniu świadczenia), 11 oraz 13 (kontakt osobisty z osobą z zewnatrz) podlega ograniczeniu do czasu odwołania stanu epidemii w Polsce.
W Wojewódzkim Szpitalu Rehabilitacyjnym funkcję Pełnomocnika ds. Praw Pacjentów sprawuje (w godz. 8.00 – 15.00) mgr Jerzy Giedrojć – pok. 417 B (IV piętro), tel. 18 20 26 812, mail: [email protected]
Zakopane 12.03.2021 r.