wcag
Menu Dostępności (CTRL+U)
Resetuj

Resetuj

minus

Zmniejsz czcionkę

plus

Zwiększ czcionkę

minus

Zmniejsz Wiersze

plus

Zwiększ Wiersze

minus

Wysoki kontrast

Wersja kontrastowa:

Alt + Z

Treść strony:

Alt + X

Nawigacja strony:

Alt + C

Mapa Witryny:

Alt + V

Kodeks etyki pracownika

Kodeks etyki pracownika

Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dr. S. Jasińskiego w Zakopanem

Misja Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dr. S. Jasińskiego w Zakopanem

Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny im. dr. S. Jasińskiego w Zakopanem jest szpitalem udzielającym świadczeń zdrowotnych dla mieszkańców całej Polski, a w szczególności mieszkańcom Małopolski.

Misją Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego im. dr. S. Jasińskiego w Zakopanem jest dążenie do zapewnienia wysokiej jakości opieki medycznej, która w połączeniu z przyjazną pacjentowi atmosferą, nieustanną poprawą warunków jego pobytu, przy stałym podnoszeniu kwalifikacji zawodowych i umiejętności pracowników, zapewnią możliwy do uzyskania powrót do zdrowia pacjentom leczonym w naszej jednostce.

Dyrekcja w pracy realizuje hasło „Bezpieczny pacjent i bezpieczny personel szpitala”.

POSTANOWIENIA WSTĘPNE

Ilekroć w niniejszym Kodeksie jest mowa o:

  1. Szpitalu – należy przez to rozumieć Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny im. dr. S. Jasińskiego w Zakopanem,
  2. Kodeksie – należy przez to rozumieć Kodeks Etyki Pracownika Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego im. dr. S. Jasińskiego w Zakopanem,
  3. Pracowniku – należy przez to rozumieć wszystkie osoby wykonujące prace na rzecz Szpitala na podstawie umowy o pracę i umów cywilno-prawnych oraz osoby zarządzające Szpitalem.

ZASADY OGÓLNE

  1. Kodeks zawiera zasady i powszechnie uznane normy etyczne wyznaczające oczekiwane standardy postępowania pracowników Szpitala.
  2. Wykonując swa pracę pracownicy wykorzystują w najlepszy sposób swoją wiedzę i umiejętności. W swych działaniach uwzględniają w szczególności zasady:
    • rzetelności zawodowej,
    • odpowiedzialności,
    • uczciwość,
    • bezstronności i przejrzystość postępowania.
  3. Stosowanie zawartych w niniejszym Kodeksie zasad służy budowaniu uczciwej, efektywnej i przyjaznej pacjentom placówki ochrony zdrowia.
  4. W realizacji powyższych celów wszyscy pracownicy Szpitala zobowiązani są znać i stosować przyjęte w niniejszym Kodeksie zasady.

ZASADY POSTĘPOWANIA

  1. Zasada rzetelności zawodowej oznacza, że każdy pracownik Szpitala:
    • wykonuje swoje obowiązki zgodnie z wymaganym poziomem wiedzy,
    • dba o systematyczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych, rozwija wiedzę zawodową,
    • potrafi w sposób merytoryczny i racjonalny uzasadnić swoje postępowanie i podejmowane decyzje,
    • współpracuje i korzysta z doświadczeń przełożonych i współpracowników,
    • jest życzliwy i wyrozumiały w stosunku do pacjentów,
    • dba o pełną znajomość i poszanowanie praw pacjenta,
    • aktywne uczestniczy w tworzeniu dobrej atmosfery w miejscu pracy,
    • dba o dobre imię Szpitala i zatrudnionych w nim pracowników.
  2. Zasada odpowiedzialności oznacza, że każdy pracownik Szpitala:
    • wykonuje swoje obowiązki z najwyższą starannością,
    • dba o powierzone mu mienie i swoje stanowisko pracy,
    • w pełni odpowiada za efekty swojej pracy,
    • przy podejmowaniu decyzji analizuje jej konsekwencje, w tym zwłaszcza skutki finansowe,
    • w miarę potrzeby informuje współpracowników o podjętych decyzjach,
    • reaguje w przypadkach dostrzeganych nieprawidłowości.
  3. Zasada uczciwości oznacza, że każdy pracownik Szpitala:
    • postępuje zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami prawa oraz regulacjami wewnętrznymi, a także z powszechnie przyjętymi normami etycznymi,
    • równo traktuje wszystkich pracowników, bez względu na stopień podległości czy podporządkowania,
    • w sposób obiektywny traktuje pacjentów i współpracowników,
    • nie ujawnia swych przekonań czy upodobań i nie pozwala, by mogły one prowadzić do decyzji stronniczych, faworyzujących lub dyskryminujących,
    • nie podejmuje prac ani zajęć, tak w Szpitalu, jak i poza nim, kolidujących z obowiązkami służbowymi i interesem Szpitala,
    • przyznaje się do popełnionego błędu lub zaniedbania wyciągając z nich wnioski do swej dalszej pracy,
  4. Zasada bezstronności i przejrzystości postępowania oznacza, że każdy pracownik Szpitala:
    • przy rozpatrywaniu spraw wynikających z jego kompetencji kieruje się wyłącznie merytorycznie uzasadnionymi racjami,
    • dokłada wszelkich starań, aby jego postępowanie było jawne i wolne od podejrzeń o jakąkolwiek formę interesowności,
    • w prowadzonych sprawach równo traktuje wszystkich pracowników, pacjentów i wykonawców,
    • nie ulega naciskom prowadzącym do nieakceptowalnego załatwienia prowadzonej sprawy,
    • nie dopuszcza do podejrzeń o związek między interesem publicznym i prywatnym,
    • nie wykorzystuje pomieszczeń i urządzeń Szpitala do celów prywatnych,
    • nie ujawnia informacji poufnych oraz innych zdobytych w miejscu pracy informacji ani nie wykorzystuje ich dla korzyści osobistych.

ZASADY ZAPOBIEGANIA KORUPCJI

Każdy pracownik Szpitala:

  • od pacjentów, współpracowników i wykonawców nie przyjmuje korzyści osobistych lub majątkowych w zamian za wykonanie lub powstrzymanie się od wykonywania określonego działania,
  • nie wykorzystuje zdobytych w miejscu pracy informacji dla osiągnięcia korzyści osobistych lub majątkowych,
  • nie przyjmuje żadnych zobowiązań wynikających z pokrewieństwa, znajomości lub przynależności do organizacji czy stowarzyszeń,
  • aktywnie przeciwdziała tworzeniu atmosfery sprzyjającej powstawaniu zagrożeń korupcyjnych,
  • wystrzega się promowania jakichkolwiek grup interesu czy wykonawców, świadczących usługi na rzecz Szpitala,
  • ujawnia sytuacje konfliktu interesów w jakich może się znaleźć, a które mogą mieć wpływ na jego obiektywizm lub dobre imię Szpitala.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W realizacji określonych w Kodeksie celów pracownicy stosują także:
    • Zarządzenia Dyrektor Szpitala,
    • regulaminy, instrukcje i zasady postępowania obowiązujące w Szpitalu,
    • zasady zawarte w Kodeksach etycznych właściwych dla danego zawodu,
  2. Wszyscy pracownicy zobowiązani są znać i przestrzegać określonych w Kodeksie zasad i norm,
  3. W przypadku rażącego nieprzestrzegania zapisów niniejszego Kodeksu pracownicy Szpitala ponoszą przewidzianą przepisami odpowiedzialność porządkową i dyscyplinarną,
  4. Nadzór nad przestrzeganiem niniejszego Kodeksu sprawuje Szpitalna Komisja Etyczna

Zakopane, 20.12.2019r.

© 2024 Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny im. dr. S. Jasińskiego w Zakopanem | rehabilitacja lecznicza - wszystkie prawa zastrzeżone.
design by : rentlab.pl

Ciasteczka Cookies i polityka prywatności


Nasza witryna internetowa używa plików cookies. Korzystając z niej wyrażasz jednocześnie zgodę na ich wykorzystywanie. Jeżeli nie zmienisz ustawień swojej przeglądarki cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia / przeglądarki.

Więcej informacji znajduje się w naszej
Polityce Prywatności oraz Polityce cookies.